Translate

maandag 2 december 2013

Sintje vieren thee-tje drinken

 

 
 Nu de kinderen zo groot zijn vieren wij geen Sinterklaas, maar liggen er straks pakjes onder de kerstboom. Dus deze week kan ik fijn quilten en patchen dat het een lieve lust is.... Er zitten al weer nieuwe randen aan de Bom Quilt Dear Lady Joanne en de andere randen zijn ook al bijna klaar.

 Het is zoooo leuk om te doen! Kijk nou die schattige hoek-sterblokjes van maar 4x4 inch. Ik heb ze op de naaimachine gemaakt met de patchworkvoet van een kwart inch. Handig!

De buitenranden hangen klaar aan mijn gordijn gespeld. Gezellig zo'n patchwork gordijn, ik zou het bijna zo laten...
 
Op de beurs in Arnhem kocht ik een geweldig boek van Tilda, Tilda's favourites.
Ik ben meteen gevallen voor deze schattige theepotjes, ze zijn te gebruiken als speldenkussen of zo maar voor de 'leut'. Even doorwerken, want bij de Kerst High tea staan ze natuurlijk enig tussen al het lekkers op tafel.
 

Mijn designwand in mijn werkruimte is een steeds wisselend geheel van mooie blokjes en dierbare werkjes. Mijn moeder borduurt nog steeds veel en dan komt het een poosje op het wandje te hangen totdat het een bestemming krijgt. Er naast een ruitblokje van mijn nieuwste quiltidee, een Delftsblauwe quilt met allemaal verschillende gepatchte ruitblokken, mmmm mooi!


Ik wens jullie een fijne Sinterklaasavond!

2 opmerkingen:

  1. De quilt wordt prachtig, leuk die theepotjes écht wat voor een theeleut. En wat is je moeder weer lekker aan het borduren voor je, je boft toch maar. Neem je zaterdag wat leuke quilts in wording mee? Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig borduurwerk van je moeder, en wat een schatjes die theepotjes

    BeantwoordenVerwijderen