Translate

maandag 27 juni 2016

Stortbuien en de laatste clublessen deze week


Wat een schrik afgelopen donderdag. De Vechtstreek werd geteisterd door slecht weer; bomen braken af als luciferhoutjes en zelf was ik om 6.00 uur in mijn nacht hemd op de veranda om de kussens binnen te halen. Alles in orde dacht ik....
Maar in de winkel moest er ook gedweild worden, het water was naar binnen geperst, zo langs de kozijnen... Ja de natuur is machtig, dat realiseer je je wel na zo'n week.



De bloemen op de Austin Bluebird quilt staan er gelukkig fris bij. Zo leuk om eens van die pittige kleuren te gebruiken op gebroken wit. Het blok is zooo groot het lijkt wel een tafelkleed. 


In het weekend heb ik lekker door kunnen werken aan de quilt, de naaimachine snorde..
Gezellig samen met mijn dochter die een pak voor zichzelf aan het naaien is, een opdracht voor school. Leuk dat ze interesse heeft in de technieken van het patchwork, ze ziet er aanknopingspunten in voor haar modeontwerpen. Ik ga haar binnenkort wat technieken laten uitproberen, hebben we afgesproken. 


Ik ben ook druk bezig aan een hexagonnenquilt, voor de Beginners 4 cursus. Ik ga het ze deze week vertellen, we gaan hexagonnen! De dames willen elk seizoen iets anders leren en nu gaan we een grootmoeders bloementuintje maken met een leuke bontgekleurde rand er om heen. niet die oranje hoor, die is weer bedoeld voor de Rowdy Flat quilt.


Tussendoor een bijtje hier en een bijtje daar naaien op de Rowdy Flat Quilt. Vrijdag is er Summer Bee en dan komen er ook wat dames die aan deze quilt bezig zijn. Koffie.. taart er bij. Het kan ons niet schelen wat voor weer het wordt! Binnen zal het knus zijn. 



En ik kan zomaar weer blij worden van de rolletjes stof die overal in de winkel staan. Al die kleurtjes het zijn net snoepjes. Karin Dros is volger geworden van mijn blog en heeft deze week het Fat16 stofpakketje gewonnen. Gefeliciteerd Karin!


Het nieuwe Winter Folk flanel panel van Bonnie Sullivan is geweldig! Ik heb bijna alle stoffen binnen om een leuke winterquilt te gaan maken. Het patroon zal gratis beschikbaar komen. Even geduld nog. 

Een hele fijne week allemaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten